DIGITALE KEURINGSATTESTEN
Maak digitale keuringsattesten aan voor elke keuring of ingebruikname van een centraal stooktoestel bij een klant. Een keuringsattest is een verplichting voor een centraal stooktoestel dat voor het eerst in gebruik genomen wordt of waarvan de ketel of brander vervangen is of dat verbouwd of verplaatst werd.
De verplichte keuring geldt voor installaties op gasvormige, vloeibare en vaste brandstoffen.
Tijdens de keuring vul je het attest in dat je ook als checklist kan gebruiken.
Na het invullen van het keuringsattest kan je de klant onmiddellijk laten ondertekenen op het touchscreen van jouw smartphone of tablet pc voor akkoord.
Nadien kan je de klant een attest bezorgen in PDF formaat en op basis van het keuringsattest een factuur opmaken met 1 klik. Je kan tevens het attest automatisch laten bezorgen aan VEKA (Vlaams Energie- en Klimaatagentschap). Dit is een nieuwe verplichting voor een installateur sinds 01/01/2023.
Aangezien jouw keuringsattesten nu digitaal zijn kan je in 2FACT zien welke klanten binnenkort een verbrandingsattest nodig hebben. Zo kan je pro-actief een nieuwe afspraak inplannen met de klant. En zo lever jij nog extra service naar jouw klant toe.
Zo gemakkelijk kan het zijn! Probeer het vandaag zelf nog uit
VOORDELEN VAN EEN DIGITAAL KEURINGSATTEST
Minder papierwerk, minder uren op kantoor, een handig overzicht bij elke klant en gemakkelijk op te volgen
Overzicht
Met 2FACT heb je een handig overzicht van al jouw keuringsattesten. Zo zie jij direct welke keuringsattesten nog moeten gefactureerd worden en kan je snel een factuur aanmaken in 1 klik.
Per klant zie je ook alle voorgaande attesten of werkbonnen. Zo zie jij snel welke werkzaamheden er reeds voorheen werden uitgevoerd bij deze klant.
Je hebt de attesten overal ter wereld op zak in jouw smartphone. Ook jouw collega heeft direct een overzicht.
Tijdsbesparend
Je hoeft nadien niks over te typen van een papieren keuringsattest. Met 2FACT maak je ter plaatse jouw verbrandingsattest op via jouw smartphone of tablet. Nadat de klant getekend heeft zet je het keuringsattest om in een PDF bestand en mail je dit door naar de klant.
Maak je ook gebruik van facturen in 2FACT? Dan kan je vanop een keuringsattest direct een factuur aanmaken. Ook is er een automatische integratie met VEKA en kunnen de afgewerkte keuringsattesten zonder enige moeite doorgestuurd worden wat een hoop tijdswinst zal opleveren!
keuringsattesten aanleveren bij het
VLAAMS ENERGIE- EN KLIMAATAGENTSCHAP
Sinds 01/01/2023 is elke installateur verplicht het keuringsattest door te sturen naar VEKA (Vlaams Energie- en Klimaatagentschap).
Als je dit regelmatig moet doorsturen dan kan dit een tijdrovende activiteit zijn. Daarom hebben we in 2FACT de mogelijkheid voorzien om het keuringsattest automatisch door te sturen naar VEKA van zodra het keuringsattest is afgewerkt.
Zo hoef jij niks extra te doen en ben je volledig in orde met alle regelgeving. Jij bespaart ook nog eens tijd en kan je focussen op jouw hoofdactiviteiten.
Workflow
Werk je samen met iemand die de administratie of facturatie doet? Met 2FACT komen de keuringsattesten in real-time toe op kantoor. De administratie kan direct actie ondernemen en de factuur opmaken.
Doe je alles nog zelf? Geen probleem! Als je wil kan je direct ter plaatse de factuur opmaken. Als dat niet handig is als je graag snel betaald wil worden voor de uitgevoerde werken.
Veiligheid en Betrouwbaarheid
We begrijpen hoe belangrijk de veiligheid is. Daarom hebben we robuuste beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd om ervoor te zorgen dat je gegevens te allen tijde veilig zijn. Daar hoef jij dus niet van wakker te liggen.
Toegangsrechten
Werk je met meerdere teams? Dan kunnen we zelfs de keuringsattesten afschermen van de andere modules zoals facturen, creditnota’s en offertes.
Zo hoeven techniekers niet de facturen te zien maar wel de keuringsattesten, verbrandingsattesten of andere documenten.
SAMENWERKING
Ontdek hoe 2FACT jouw workflow kan optimaliseren
Wacht niet langer! Sluit je aan bij de vele tevreden gebruikers die al profiteren van de voordelen van 2FACT. Met onze gebruiksvriendelijke interface en krachtige functies wordt factureren eenvoudiger dan ooit tevoren.
Begin vandaag nog en ontdek hoe 2FACT je kan helpen om je zakelijke relaties te verbeteren, je productiviteit te verhogen en je bedrijf naar nieuwe hoogten te stuwen.
2FACT mag je steeds 14 dagen GRATIS gebruiken. Probeer het uit en ervaar zelf het gebruiksgemak.